Nowe wytyczne Google dla webmasterów na 2020 rok

Rok 2019 nie przyniósł takich rewolucji jak we wcześniejszych latach wycofanie się z technologii Flash, czy pojawienie się znanego już chyba wszystkim z branży systemu Responsive Web Design (RWD).
Co nie znaczy, że nie jest ciekawie. Trendy mają jednak do siebie to, że często nie są ze sobą konsekwentne, a my powinniśmy przepuścić jeszcze wszystko przez nasze poczucie estetyki i dobrego smaku. Karl Lagerfeld powiedział kiedyś „Bycie trendy to ostatni etap przed byciem tandetnym”

1. Minimalizm

Jeśli zaufać czasopismu Focus, przeciętny człowiek pochłania dziennie około 26 gigabajtów danych. Niezależnie jednak czy jest to realna liczba, to z pewnością ilość bodźców w naszym codziennym życiu jest zbyt duża. To dlatego coraz bardziej wolimy prostotę i rozwiązania, którym bliżej do skandynawskiej rzeczywistości. Tylko dlaczego zupełnie inaczej podchodzimy do naszych witryn internetowych, które ciągle starają się przekazać odwiedzającym je osobom dawkę informacji, która z pewnością spowodowałaby u nich co najmniej ból głowy. Na szczęście nie ma się czego bać. Nasz odbiorca, z pewnością się z nimi nie zapozna. Schludne strony, niezbyt duża ilość elementów, ograniczona do minimum paleta kolorów oraz czcionek to staje się standardem. I chociaż następne punkty wprowadzą elementy, które staną w kontrze do tego stwierdzenia, to tylko dlatego, że nie ma jednej, właściwej drogi do stworzenia dobrej strony. Zdaje sobie sprawę że moja strona też może razić odwiedzających zbyt dużą ilością elementów ale to tylko dlatego, że chciałem zmieścić na niej jak najwięcej by pokazać Państwu co może się znaleźć w Państwa projekcie jeśli zechcecie ze mną rozpocząć współpracę

2. Unikalne zdjęcia i grafiki

W tej chwili powinniście powiedzieć chórem „żadna nowość”. I oczywiście będziecie wszyscy mieli rację. Temat ten jest „wałkowany” już od długiego czasu. Zachęcam do pokazywania na swoich stronach tego, co naturalne i prawdziwe. Zdjęcia waszych biur i sal, nawet jeśli nie będą tak dokładne i profesjonalne, sprawdzą się zdecydowanie lepiej niż dopieszczone sztuczne zdjęcia. A jeśli ciągle macie w pamięci punkt pierwszy, to warto zamiast tych zdjęć pomyśleć o stworzeniu dedykowanych grafik i geometrycznych kształtów, które idealnie wpasują się w minimalistyczny trend.

3. Kinografiki

Czy minimalizm to jedyna słuszna droga? Oczywiście że Nie. Jest to tylko jedna z propozycji, którą warto rozważyć. Po drugiej stronie bowiem, jest równie ciekawie, a  witryny przepełnione animacjami potrafią być równie ciekawe.
Punkt trzeci wnosi rodzaj kompromisu. A jest nim właśnie kinografika czyli animowane zdjęcia.
I po raz kolejny nie mamy do czynienia z niczym nowym, ponieważ są to po prostu dobrze wszystkim znane GIF’y. W tym wypadku, nie chcemy jednak zastępować nimi krótkich nagrań wideo, a jedynie dodać, dzięki ruchowi, dodatkowego nastroju naszym zdjęciom. A te następnie wykorzystać jako tło naszej witryny.

4. Bezpieczeństwo

 

Ludzie wejdą na naszą stronę www i skorzystają z naszej oferty, jeśli nam zaufają, dlatego bezpieczeństwo naszej witryny jest i będzie zawsze jednym z najważniejszych punktów. Klienci chcą wiedzieć czy ich osobiste dane są bezpieczne, czy pobierane od nas pliki nie zainfekują ich komputera albo czy podany adres mailowy nie trafi w niepowołane ręce. Szacuje się, że nawet 39% użytkowników opuszcza stronę po wyświetleniu komunikatu o zagrożeniu.
W dużym uproszczeniu, za bezpieczeństwo naszej strony www głównie odpowiadają Secure Socket Layer (SSL) i Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS). Są to protokoły kryptograficzne, które zapewniają, że przesyłane dane:

  • zostaną zaszyfrowane,
  • nie będą modyfikowane ani usuwane przez osoby z zewnątrz,
  • zostaną uwierzytelnione w celu udowodnienia, że użytkownicy komunikują się z prawdziwą stroną

Korzystanie z protokołu HTTPS w celu ochrony ważnych transakcji online jest obecnie powszechne, ale biorąc pod uwagę szybkie rozprzestrzenianie ransomware i innych złośliwych wirusów, użytkownicy wypatrują zaufanych i bezpiecznych stron. Dodatkowo, oprócz bezpieczeństwa i potwierdzenia autentyczności, HTTPS wykazuje przewagę nad HTTP w kwestii pozycjonowania, ponieważ Google woli witryny, które posiadają wdrożony certyfikat bezpieczeństwa.

Certyfikat SSL i protokół HTTPS oczywiście zostaje standardowo wdrożony do każdej strony zamówionej u mnie.
Więcej na temat SSL i HTTPS dowiesz się w artykule „Czy warto mieć certyfikat SSL i protokół HTTPS na swojej stronie”

Przyśpiesz swoją stronę!