Korzyści szybszego ładowania strony z punktu widzenia SEO

Na pozycje w wyszukiwarce od Google ma wpływ obecnie ponad 200 czynników. Większość z nich niewielki, a królami nadal pozostają wartościowe linki prowadzące do naszej strony.

Ale.. Wszyscy wiemy, że przyszłością sieci są smartfony i tablety (urządzenia mobilne), ruch z takich urządzeń wzrasta cały czas. Coraz częściej przeglądamy sieć na naszych telefonach. Google niejako wymusza na webmasterach, żeby Internet na urządzeniach mobilnych działał jak najlepiej. Jednym z czynników, które o to wygodę dbają jest szybkość ładowania.

Czy szybkość ładowania strony ma wpływ na pozycje? Obecnie ma i to bardzo Duży!

Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

Szybsze działanie witryny zależy przede wszystkim od tego ile megabajtów zajmuje. Jeśli chcemy zoptymalizować stronę pod kątem szybkości ładowania, powinniśmy najpierw sprawdzić, w jakim czasie się otworzy. Nie wystarczy odpalić stronę, by ocenić, jak szybko działa. Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne narzędzia, jak Google Page Speed Insights. Obsługa tego narzędzia jest bardzo prosta. Trudniejsza jest sama optymalizacja. Wystarczy podać adres witryny, a potem wcisnąć Analizuj by dostać aktualne informacje na temat czasu wczytywania i możliwych przyczynach opóźnień. Oczywiście PageSpeed nie jest jedynym narzędziem, do sprawdzania szybkości. Warto też skorzystać z narzędzia Pingdom Website Speed Test. Warto zapamiętać, by przy sprawdzaniu szybkości ustawić Europe jako lokalizację, ponieważ w różnych częściach świata prędkość strony będzie różna.

 

Korzyści szybszego ładowania strony z punktu widzenia SEM

 

Szybsza strona pomaga na pewno w działaniach SEM. Wszystko dzięki temu, że szybsze ładowanie witryny ułatwia skanowanie witryny robotom Google, przez co szybciej indeksowane są nowe treści. Ma to oczywiście wpływ na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Poprzez zwiększenie konwersji możemy obserwować większe zyski. Oznacza to, że użytkownicy nie tylko odwiedzają stronę, ale także wykonują na niej działania – w przypadku blogów są to na przykład nowe komentarze, w przypadku sklepów internetowych – zamówienia.  Szybsza strona podoba się również samym internautom. Przekłada się to bowiem na oszczędność ich czasu i pieniędzy. Użytkownicy urządzeń mobilnych mogą zaoszczędzić sporo transferu. Szybsze ładowanie sprawi, że Użytkownicy będą wracać do nas częściej.

Przyśpiesz swoją stronę!