Przygotowanie oferty sklepu internetowego

Zakładając sklep internetowy należy dokładnie przemyśleć do jakiej grupy klientów będzie on miał dotrzeć, dlatego należy dołożyć wszelkich starań, ażeby biznes plan takiego sklepu został dobrze przygotowany. Istotną rolę w przypadku takich sklepów odgrywają tytuły, albowiem są one pierwszą rzeczą, jaką klienci czytają i zazwyczaj już na ich podstawie podejmują decyzję o tym, czy produkty takiej firmy są godne uwagi czy też nie. Dobry tytuł powinien zawierać wszelkie niezbędne informacje, niemniej powinien on być krótki, zwięzły i konkretny. Nie powinno się zapisywać tytułów w formie zdań, albowiem nie zachęci to w żadnym wypadku klientów.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Sprzedaż przez Internet ma to do siebie, że oddziałuje na wiele zmysłów. Konsumenci nie mogą sprawdzić danego produktu osobiście, a tylko zobaczyć go na stronie firmy. Niemniej pomimo tak słabego „kontaktu” z produktem, klienci decydują się na tego rodzaju zakupy. Dużą rolę spełniają tutaj opisy i zdjęcia, dlatego powinny być one przygotowane w taki sposób, aby klienci dobrze widzieli, z jakim produktem czy usługą mają do czynienia. Opis produktów powinien być bardzo dokładny, rzetelny oraz zgodny ze stanem faktycznym.

Na zwiększenie sprzedaży znaczący wpływ mają dobre opinie na temat sklepu internetowego. Zdarza się, że jeden niezadowolony klient może zniechęcić inne osoby do zakupu o wiele bardziej, aniżeli udałoby się tego dokonać pięciu klientom zadowolonym. Z wielu badań wynika, że ponad 70% potencjalnych klientów poszukuje opinii na temat produktów danej firmy wśród innych konsumentów, przy czym na podkreślenie zasługuje fakt, iż opinie te w znaczący sposób wpływają na podjęte przez nich decyzje. Poza tym opinie konsumentów kształtowane bywają też przez samych sprzedawców. Doskonale znający swoje produkty sprzedawca jest w stanie za nie ręczyć bądź zaproponować inne wyjście z sytuacji, jeśli wad jest więcej niż zalet. Tylko szczera opinia jest w stanie przekonać klienta do zakupu. W sklepie internetowym, podobnie jak w każdym innym sklepie, poprzez rozmowę można zachęcić klienta do zakupu. Rozmowa ta co prawda będzie miała inną formę, nie poprzez kontakt fizyczny, ale za pomocą takich kanałów komunikacji, jak: rozmowa telefoniczna czy e-mail.

W sklepie internetowym treści stanowią jeden z istotniejszych elementów z perspektywy optymalizacji SEO. Sposób ich przygotowania w znaczącym stopniu decyduje o widoczności danej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Podczas tworzenia tekstów powinno się pamiętać o takich elementach, jak:

  • oryginalność;
  • nasycenie słowami kluczowymi;
  • wykorzystanie nagłówków H1-H3[1].

Nie mają problemu ze stworzeniem oryginalnej treści te z firm internetowych, które mają dość mały asortyment, obejmujący kilkanaście czy kilkadziesiąt produktów. Przy większej ilości artykułów wygląda to nieco poważniej. Jeśli klienci nie znają naszego sklepu, powinniśmy przedstawić go w zakładce „O nas”, w której zamieszcza się wszelkie informacje niezbędne do tego, aby przekonać klienta do naszej oferty, do jej wiarygodności. W związku z tym, że podstrony kategorii                  i podkategorie znajdują się wyższej w hierarchii witryny, aniżeli karty określonych produktów, powinny być one mocno zapełnione treścią. Nie musi być ona mocno skomplikowana. W zupełności wystarczy ogólny, oryginalny tekst, który przedstawiał będzie konkretny asortyment, jaki znajduje się w danej kategorii. Warto także przygotować stronę FAQ, na której będzie się odpowiadało na zadawane przez użytkowników pytania. Strona ta może przesądzić o sprzedaży produktów firmy, albowiem można na niej po kolei wytłumaczyć danemu użytkownikowi różne niejasności.

 

[1] Ibidem, s. 69-70.

Skorzystaj z Naszej Wyjątkowej Promocji na sklep!