Jak pozycjonować sklep internetowy w Google

Promocja to innymi słowy sposób komunikowania się z nabywcami, albowiem pozwala ona na dostarczanie im informacji o aktualnej ofercie danego sklepu i zachęca do kupowania oferowanych produktów, wskazując jednocześnie na korzyści. Tak więc, stanowi impuls do konkretnych zachowań rynkowych, spełniających rolę odpowiedzi nabywców na adresowane do nich przesłanie.

Promocja sklepu internetowego w Google

O skuteczności działań promocyjnych firmy internetowej świadczy zakres oraz siła reakcji nabywców na adresowane do nich komunikaty. Jeśli pod ich wpływem odpowiednio duża liczba odbiorców zdecyduje się na zakup promowanego produktu, można stwierdzić, że firma właściwie opracowała kampanię promocyjną i osiągnęła założone cele ekonomiczne. Najskuteczniejszymi formami promocji produktów są przede wszystkim reklama oraz marketing bezpośredni i promocja sprzedaży produktów.
Obok celów ekonomicznych, stosowanie działań promocyjnych firmy internetowej pozwala też na realizowanie celów o charakterze społecznym, związanych np. z budowaniem wokół firmy społeczności, której członków łączą silne partnerskie więzi emocjonalne. Dlatego też przed skomponowaniem mieszanki promocyjnej powinno się precyzyjnie zidentyfikować oraz dokładnie przeanalizować potrzeby i oczekiwania nabywców i ich podatność na bodźce zewnętrzne. Jest to tym ważniejsze, że wymagania współczesnych nabywców nieustannie się zmieniają, co stawia przed oferentami nowe wyzwania, zmuszając ich niejednokrotnie do dużej aktywności i innowacyjności nie tylko w zakresie polityki produktowej, ale i komunikacyjnej.

Pozycjonowanie marki w Google

Marka ma przede wszystkim na celu odróżnienie towaru jednego sprzedawcy od podobnych towarów innych sprzedawców. Podstawowym miernikiem wartości marki są korzyści, jakie przynosi ona jej właścicielowi i nabywcy produktów nią oznakowanych. Poza tym ogromne znaczenie ma zakres rozpowszechnienia produktów, które są nią oznakowane, czyli zasięg geograficzny i wielkość sprzedaży, stopa i masa osiągniętego zysku, okres jej istnienia, czyli trwałość danej marki.
Nazwa marki może zawierać w sobie treść odnoszącą się do charakterystycznych właściwości oznaczonego nią produktu, autora czy właściciela praw do produktu, miejsca pochodzenia produktu lub też genezy jego powstania .
Marka identyfikuje sprzedawcę lub producenta. W istocie stwarza ona obietnicę sprzedawcy nieustannego dostarczania konkretnego zbioru cech, korzyści bądź usług nabywcy. Najlepsze marki oznaczają gwarancję jakości. Jakość stanowi element nierozłącznie związany z prowadzeniem działań gospodarczych i życiem każdego człowieka. Postrzeganie jakości wyrobów przez klientów wynika pośrednio z jakości działań mających miejsce wewnątrz każdej organizacji. Potrzeba zarządzania jakością jest więc ogromna. Każda firma, w tym między innymi funkcjonująca w Internecie, pragnąca generować zyski z prowadzonej działalności gospodarczej, wykazuje dbałość o sferę jakościową wewnętrznych procesów, aby wyrób końcowy spełniał szereg wymagań.

Zakładając sklep internetowy czyni się pierwszy krok do zaistnienia w Internecie. Jednym z najprostszych sposobów sprawdzenia, czy nasi klienci mogą nas w nim znaleźć, jest wpisanie w wyszukiwarce, np. Google, kluczowych słów, jakie dotyczą naszego sklepu. Jeśli wśród wyników nie znajdzie się nazwy naszego sklepu, oznacza to, że nasz biznes po prostu nie istnieje, co może być przyczyną braku nowych zamówień. W takiej sytuacji należy zająć się promocją strony, ażeby móc dotrzeć do nowych klientów. Aby tego dokonać, powinno się poczynić pewne działania, mające na celu przekserowanie tychże klientów na naszą stronę. Możliwe jest dokonanie tego np. dzięki sponsorowanym linkom (AdWords). Reklama tego rodzaju ma na celu ukazanie się w wyszukiwarce Google interesującego nas słowa kluczowego, np. nazwy firmy, produktu, jaki chce się zamówić, itp. Taka reklama oznaczana jest kolorem żółtym. Kiedy kliknie się w link, jest się przekserowanym na stronę www/sklep, na której to stronie można dokonać zakupu produktu lub skontaktować się z firmą telefonicznie, a następnie zamówić interesujący nas produkt. Dużym plusem takiej reklamy jest to, że jej uruchomienie trwa tylko jeden dzień.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w mediach społecznościowych

Działania promocyjne sklepu internetowego, prowadzone za pośrednictwem popularnych mediów społecznościowych należą do skutecznych działań. Serwisy społecznościowe to nie tylko miejsce nawiązywania kontaktów pomiędzy użytkownikami, ale też bardzo istotny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Do głównych działań promocyjnych sklepu internetowego należą między innymi:

  • zaprojektowanie oraz uruchomienie profilu firmy, usługi bądź produktu na Facebooku;
  • pomoc przy budowie sieci znajomych;
  • pomoc w promowaniu oraz tworzeniu społeczności;
  • uruchomienie kanału firmy na YouTube, itp.

Promocja firmy internetowej w mediach społecznościowych ma wiele korzyści, w tym przede wszystkim zwiększenie świadomości klientów na temat oferowanych produktów, wzmocnienie wizerunku firmy, zmniejszenie kosztów w por równaniu do innych, tradycyjnych form promocji, a także możliwość szybkiego dotarcia do docelowej grupy klientów.

Z pewnością umiejętnie wykorzystane media społecznościowe są ważnym kanałem komunikacji pomiędzy klientem oraz kluczowym elementem strategii marketingowej firmy. Chcąc wyprzedzić konkurencję z pewnością nie wystarczy ogólna strategia, albowiem klienci oczekują zarówno niższych cen produktów, jak też fachowych porad. W związku z tym, w strategii firmy należy wziąć pod uwagę działania, które dotyczą automatyzacji marketingu. Można skorzystać na przykład                z zaawansowanych możliwości, jakie posiada system SALESmanago Marketing Automation. Włączenie tego systemu nie jest wcale takie trudne, dlatego warto z niego skorzystać.

Jeśli chodzi o Facebook, to on także jest prosty w obsłudze. Popularność tego medium społecznościowego jest ogromna. Ażeby więc nasza reklama przyciągała uwagę odbiorców, powinniśmy ją dokładnie dopracować i skierować do odpowiedniej grupy użytkowników. Pomocna w tym może okazać się taka konfiguracja reklamy, w której konkretne elementy są doskonale dopasowane do odbiorców, np. pod względem ich wieku, płci czy miejsca zamieszkania, zainteresowań, używanej technologii, itp.

Z powyższego wyraźnie wynika, że media społecznościowe stanowią ogromny potencjał, jaki możemy wykorzystać w promowaniu swojego biznesu internetowego. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie możemy budować społeczność o wchodzić w bliskie interakcje z odbiorcami. Niemniej nie powinno się zapominać o tym, że Facebook posiada też płatne narzędzia promocji, które również możemy wykorzystać w promowaniu swojej firmy.

GodWeb Robert Gołębiewski

Projektuję sklepy i strony internetowe WordPress i WooCommerce, pozycjonuję i reklamuję w Google, rozwijam media społecznościowe. Tworzę kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 666 640 263, albo napisz do mnie, aby otrzymać szczegółową wycenę.